Liefde VI

22-08-2013 19:56

Je lokt me naar jouw hol. Neemt me mee naar jouw nest. Jouw stek en ik voel me er veilig. Veiliger dan ooit tevoren. Ookal zweef ik boven de doornen van een struik die steken door mij heen als ik val. Steken die niet te helen zijn. Maar ik ben nog niet gestoken en ik wordt ook niet gestoken zolang ik maar voor je val.

Fantasie over de vorige keer dat we elkaar zagen houd me bezig. De herinnering en wat had kunnen zijn en wat in het vervolg kan komen. Ik ben verbijstert en overvoert door jou. Een echte man. Een echte gentleman. Galant en charmant. Ik kan een lijst opnoemen van alles wat jij bent en dan allemaal positief. Er is niks negatiefs gevonden. Behalve tijd. De tijd die tikt als een bom die ieder moment af kan gaan. De tijd tikt door en door terwijl ik me afvraag of we het zullen halen. Zo voelt het tenminste.

Ik weet beter. Ik ben beter. Ik hou van je, vreemdeling. Jij die over mijn pad heen liep en ging. Zweven. Ik wil ieder moment van ons herleven. Kon het maar.

Stop de tijd. Ik wil niet dat dit moment straks weer morgen word! Stop de tijd.. Vlieg niet voorbij als een eendagsvlieg. Ik wil dat je blijft. Stil blijft en geen verleden blijkt, straks.

Dromen zijn blijkbaar geen bedrog. Want jij bewijst ieder tegendeel.